- Sophia Gatzkan
- Magdalena Forster
- 12.11.2024
- performance «I carry all the names I’m given»
- Beginn 18h
Performance «I carry all the names I’m given» by Sophia Gatzkan
Movement interpretation by Magdalena Forster www.instagram.com/magphorster/
Sound by Marlene Kager www.instagram.com/tonedeaftone/ with contribution of Katrin Euller
12 November 2024, 6 pm
«I carry all the names I am given» ist eine interdisziplinäre Performance, in der Körper und Landschaft ineinander übergehen und die Grenzen zwischen An- und Abwesenheit, Organischem und Unbelebtem verschwimmen. Die bildende Künstlerin Sophia Gatzkan erforscht den Körper als «umgedrehte Landschaft» und entblößt die Anatomie der rohen menschlichen Komplexität, um zuvor verborgene Leinwände zu finden, auf denen unser technologischer Zustand zum Ausdruck kommt. Die Choreografin Magdalena Forster interpretiert die Bewegung, in der der Körper zu einem Ort der materiellen Metapher wird und sich zwischen Transformation und Reflexion bewegt. Im Rahmen der Ausstellung Raw upon Raw stellen fragmentierte und wieder zusammengesetzte Skulpturen die Integrität der menschlichen Form in Frage. Hier schafft die Ausstellung ein Milieu für eine Performance, die das Publikum in einen Raum einlädt, in dem sich Körper und Landschaften ständig verschieben und verflechten.
Performance «I carry all the names I’m given» by Sophia Gatzkan
Movement interpretation by Magdalena Forster www.instagram.com/magphorster/
Sound by Marlene Kager www.instagram.com/tonedeaftone/ with contribution of Katrin Euller
12.11.24 at 18:00
«I carry all the names I am given» is an interdisciplinary performance where body and landscape dissolve into one another, blurring the boundary between presence and absence, the organic and the inanimate.
Visual artist Sophia Gatzkan explores the body as an «everted landscape», and strips bare the anatomy of raw human complexity to find previously hidden canvases on which to express our technological condition. Choreographer Magdalena Forster interprets the movement, where the body becomes a site of material metaphor, feeding back between transformation and reflection. As part of the exhibition Raw upon Raw, where sculptures, fragmented and reassembled, challenge the integrity of the human form. Here the exhibition creates a milieu for a performance inviting the audience into a space where bodies and landscapes continually shift and intertwine.